12 Ekim 2012 Cuma

Kadir AYDEMİR Röportajı

Blogumu açmaya karar verdiğimde tek amacım sadece okuduğum ve sevdiğim kitapları yazmanın da yanında kafamda farklı farklı projeler vardı. Bunların hepsini yavaş yavaş ve tek tek gerçekleştiriyor olmak beni inanılmaz mutlu ediyor:) Bunlardan bir tanesi de ulaşabildiğim yazarla röportaj yapabilmekti ki ilkini geçen hafta cumartesi Kadir AYDEMİR'le gerçekleştirdik. 

Kadir AYDEMİR yitikulkeyayinlari 'nın sahibi kendine ait kitaplarının olmasının yanında da inandığı yazarların kitaplarını basmak için de destekliyor. Benim için oldukça heyecanlı başlayan röportaj sonrasında harika bir edebiyat sohbetine döndü:) 

Bakalım ben neler sormuşum, Kadir AYDEMİR neler demiş....

*Kitap yazmaya ne zaman karar verdiniz? Herşey ilk karar verdiğiniz gibi mi oldu?
Çocukluk hayalimdi kitap yazmak ama 90'lı yılların sonunda sadece şiirlerle başladı. Önce şiir dergisi sonra internet sitesi ve 2000 yılından sonra kitaplarla bugünlere kadar geldi.

*İlk kitap okuma alışkanlığınız kaç yaşında başladı?
13-14.

*İlk yazdığınız kitap hangisi?
Sessizliğin Bekçisi 2002.

*Kitap yazma konusunda çevrenizden destek aldınız mı?
Ne yazık ki destek yerine daha çok köstek oldular! İlk bu işlere başladığımda maddi manevi sıkıntılı dönemlerdi ama ben param olmadığında bile simit alıp karnımı doyurmak yerine kitap alıp ruhumu doyurmaya karar verdim.

*Kendinize ait toplam yayınlanan kaç kitabınız var?
Toplam 5; 3 Şiir, 2 Öykü.

*En çok nerede ve hangi ortamda yazmak sizi mutlu ediyor?
Yolculukta, cafe de, evde aslında kağıt ve kalemin olduğu her yerde önce kağıda yazar sonra bilgisayara yazarım.

*Yitik Ülke kurma fikri nasıl ortaya çıktı?
1997 yılında sadece internette şiirlerimi yayınlıyordum orda aynı zamanda şiir sever diğer insanlarla yazıştığımız bir yerdi sonra sonra şiir sitesi edebiyat sitesi oldu. Sonrasında günlük yazdığım bir yerken bugünlere geldi.

*Yakın zamanda yeni bir kitap projeniz var mı?
Tuhaf Alışkanlıklar, Cunda Öyküler-2 ve Blogger Kitabı.

*Kendinize ait bir kütüphaneniz var mı? Yaklaşık kaç kitabınız var?
Evet kendime ait bir kütüphanem var iki ayrı evde toplanmış çoğu şiirlerden oluşan yaklaşık 2000 kitap.

*Siz kitap alışverişinizi nerden yapıyorsunuz?
Pandora Kitapevi ve Mephisto Kitapevi ama internetten alıcaksam http://www.kitapvitrini.com/.

*Sahaflarla ve geçmişten gelen kitaplarla aranız nasıl?
Sahaflardan sıklıkla alışveriş yaparım. Genellikle şiir raflarını ve dünya klasiklerini karıştırırım. Çoğunluklada Bitap Sahaf ve Galatasaray Sahaçılar Çarşısından alışveriş yapmayı tercih ederim.

*Şuan ne okuyorsunuz?
Aynı anda en az 4-5 kitap okuyorum. O yüzden şunu okuyorum diyemem ama onlardan birkaç tanesi Savaş Sanatı ve Anna AHMATOVA şiirleri...

*En sevdiğiniz türk yazar kim?
Sabahattin ALİ, Sait FAİK, Turgut UYAR, Arkadaş Zekai ÖZGER.

* En sevdiğiniz yabancı yazar kim?
Milan KUNDERA, Yannis RİTSOS, Jose SARAMAGO, Pablo NERUDA.

*Şuan kitap dünyasını nasıl buluyorsunuz?
Eskiye göre sosyal medya ve internet sayesinde de inanılmaz canlı buluyorum.

*Yazmak dışında neler yapıyorsunuz?
Gazeteciyim aynı zamanda Editörlük ve Metin Yazarlığı yapıyorum.

Bu güzel sohbet için Kadir AYDEMİR' e çok teşekkür ederim. Beni kırmayıp röportaj yazmayı kabul etti. Bir de üstüne gelirken bana http://potkalkitap.com'dan çıkan üç kitap hediye etti. 

Kendisine dilerseniz twitter dan dilerseniz http://www.yitikulkeyayinlari.com'dan, dilersenizde her hafta yazdığı http://www.kitapvitrini.com'dan ulaşabilirsiniz.

   Daha önce okuduğum Yitik Ülke kitaplarımı da yanımda getirmeyi unutmadım:) Beni kırmayıp ikisini de imzaladı:)


    Edebiyat dünyasında Kadir AYDEMİR'e başarılar dilerim...

5 yorum:

  1. bu rop bir cok guzel dusun baslangici olsun.. devamini heyecanla bekliyorum !1 ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Lülücüm inşallah:)Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Kadir Bey'i twitterdan zevkle takip ediyorum. Gönlü ve ruhu edebiyatla dolu, para kazanmak uğruna değil, edebiyat uğruna atıyor tüm adımlarını. Güzel röportajınız sayesinde daha yakından tanıma fırsatımız oldu. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar BeyazKitaplık:)Öncelikle bloguma hoşgeldin:)Güzel yorumun için ben sana teşekkür ederim:) Kadir AYDEMİR'le başladım ama sırada harika röportajlar var:)

      Sil
    2. Hoşbulduk, konu kitaplar olunca hiç yabancılık çekmedik zaten. Evimiz gibi sıcacık :)

      Gelecek röportajları sabırsızlıkla bekliyoruz o zaman.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...