27 Aralık 2012 Perşembe

Perihan MAĞDEN- YILDIZ YARALANMASI

   Ramazan ve Ali'den sonra bir daha Perihan MAĞDEN okumayacağım demiştim ama bazı yazarlara ve kitaplarına karşı ne yazık ki zaafım var!!! Perihan MAĞDEN de onlardan biri...
    Tarihimi de attım:)
    Arka Kapak;
    BİRİNİN BAŞLATTIĞI YANGINI BAŞKA BİRİ SÖNDÜREMİYOR.
    Dönmemiş Yıldız. Dönseydi duyar uyanırdı zaten.
    Beni yaraladı yine, diye düşünüyor. Sonra da yok oldu. O bitmeyen ufak kaçamaklarından birine gitti.

    Nereye gitti ki? Cengiz Bey'le Maldivler'e gidiyor yarın! Teo Man, diye geçiriyor içinden, anında içi üşüyor. Tabii ya, onunla olmaya gitti. Cengiz Bey'le bir nevi mecburiyetten çıktığı seyahatten önce, hakiki aşkına koştu. Kavuştu.

    "Beni niye yaraladın peki? Beni niye hep, habire yaralıyorsun? Neyim ben? Kırıp dökeceğin oyuncak bir bebek mi?"

     Hikmet Hanım'ın, saçının kesildiği gece "oyuncak" demesi geliyor aklına. Haklı işte! Ahçı da haklı, Muhittin de. Onu Yıldız'a karşı uyarmakta haklılar. "Hıncını benden çıkarıyorsun. Annenin sana yaptıklarının, herkesin sana yaptıklarının hıncını, intikamını-" Aynaya bakarak bağıra bağıra söylüyor bu lafları.

    Öncelikle şunu söylemeliyimki 313 sayfayı bir solukta okudum. Hatta okuyamadığım zamanlarda da aklım hep Yıldız Yaralanması'nda kaldı! Bu hissi çok az kitap da yaşadığım için çok sevdim Yıldız Yaralanmasını...
    Kitapta iki yaralı kadının hikayesi anlatılıyor. Birbirinden çok farklı iki hayat biri Türkiye'nin en büyük starı Yıldız'ın görkemli, ışıltılı, şan ve şöhret dolu hayatı diğeri ise Yıldız'ın en büyük hayranı mütevazi bir hayatı olan Sun... Ama ikisinin de ortak tek noktası anneleriyle yaşadıkları ağır travmalar...
   Yıldız görünenin aksine alkol ve uyuşturucu ilaç bağımlısı bir insanken Sun'ın evden kaçarak Yıldız'ın malikanesine gizlice girip saklanmasıyla ile başlıyor bütün olaylar. Zavallı Sun'ı kendine fiziken benzetme çabalarını, alkol ve uyuşturucudan zaman zaman kendini kaybettiğinde Sun'a verdiği fiziki zararları, o malikane de yaşanan entrika dolu olayları, Yıldız'ın kaprislerini, iki yaralı kadının arasında ki hastalıklı ilişkiyi anlatan romandan çok ağır bir psikoloji kitabı bence!
    Beni çok etkiledi Yıldız Yaralanması bu yazıyı yazarken bile kafamda bir sürü soruyla bıraktı beni eminim ki Yıldız hayali bir kahraman değil! Hayali bir kahraman değilse kim? Birkaç tahminim de yok değil! Sırf hayran olduğu için Sun onca şeyi niye çekti? Yıldız ve Sun şimdi ne yapıyor? 

Kesinlikle ve kesinlikle şiddetle tavsiye ettiğim harika bir kitap...

4 yorum:

  1. hmmm. hic okumadim Perihan magden.. Biliyorsun beni Turk yazarlara karsi (cok basit dilleri oldugunu dusundugum icin) biraz mesafeliyim ama arada ciddi iyi yazarlari kaciriyorum biliyorum.. :)) kismet belki yeni yilda bi kosu alir okurum sen bu kadar begendiysen vardir bir sebebi bilirim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lülücüm ben bir fikir sahibi olmak için her yazar'ın hiç olmazsa bir kitabını okuyup ona göre karar vermeyi seviyorum!Bence sen de türk yazarlar için bunu yapmalısın inan bazıları için pişman olmıyacaksın!2013 bol okumalı bir yıl olsun öyle ise xoxo

      Sil
  2. Ben de Perihan Mağden'in "Biz Kimden Kaçıyorduk Anne" isimli romanını bir solukta okumuştum.Bu kitabını da çok merak ediyorum ancak kapağı vasat.
    Keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar cyrstalll:)Aaaa bak ben de onu okumamıştım hemen okunucaklar listeme alıyorum!Peihan MAĞDEN seviyorsan kesinlikle Yıldız Yaralanması'nı okumalısın!:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...