12 Nisan 2013 Cuma

Yaşar KEMAL- KARINCANIN SU İÇTİĞİ - BİR ADA HİKAYESİ 2

   Karıncanın Su İçtiği, Bir Ada Hikayesi dörtlemesi'nin ikinci kitabı. İlk'ini buradan sizinle paylaşmıştım. Hediye kitap almaya bayılan biri olarak bu da Yapı Kredi Yayınları 'nın hediyesi olduğu için zevkle okudum:)
    Kitap Bağımlısı'nın bir klasiği olarak tarihimi de attım:)
    Arka Kapak;
    Bir Ada Hikayesi dörtlüsü, savaşlardan, kırımlardan, sürgünlerden arta kalan insanların, Yunanistan'a gönderilen Rumların Boşalttığı bir adada yeni bir yaşam kurma çabasını konu alır. Umut, dörtlemenin baş kahramanıdır.

    Karıncanın Su İçtiği, beklemenin ve sabrın romanıdır. Savaştan dönmeyen yakınlarını bekleyen kadınların, yurduna dönmeyi bekleyen sürgünlerin, denizi bekleyen balıkçıların, aşkı bekleyen yüreklerin sonsuz bir sabırla hayata duydukları inanç, adanın doğasına, insanlarına duyulan sevgiyle aydınlanır.


    " Yaşar Kemal'in romanı vahşi ve muhteşem bir türküye benziyor. Güçlü, yalın ve insanı deli eden..."

                                                                                                       Die Weltwoche, (İsviçre)
   
     " Yaşar Kemal büyük bir yazardır. Onun eserlerini okumak, zengin kazanımlar sağlayan büyük bir serüvendir. "
                                                                                                        Fönstet, (İsveç)

     " Yaşar Kemal'in eseri, büyük bir tuval üzerinde her santimine ayrı titizlik gösterilerek hazırlanmış bir tablo gibidir. "

                                                                                         Paul Theroux, The New York Times, (A.B.D)

    " Çok büyük bir yazar...Eserlerinin güzelliğine kapılıveriyor okur, bitince şaşkınlık ve mutlulukla doluyor."

                                                                                                              Femme d' Aujourd'hui, (Fransa)

     " Almanlar ister koşuklu yazsın ister düzyazıyla, yapıtları yüzeyin çok diplerinde katmanlar taşıyan derinlikli yazarlara "Dichter" derler... hiç kuşkusuz "Dichter" dir Yaşar Kemal."

                                                                                                                                              Güven Turan
    Yaşar KEMAL okumak aslında çok fazla anlatılabilicek bir durum değil bence.. bu söylediğimi daha önce okuyanlar çok iyi anlayacaktır. Karıncanın Su İçtiği bir devam kitabı olduğu için Karınca Adasında yaşananları Fırat Suyu Kan Akıyor da anlatılanlar kaldığı yerden devam ediyor. Ada yavaş yavaş dolmaya başlarken, Poyraz Musa'nın ada halkı için yaptığı fedakarlıkları, ülke'nin içinde bulunduğu kötü durumu uzun ve içten bir şekilde anlatıyor. Ada halkının zor şartlar altında hayata tutunurken özenilesi ilişkileri insanın yüreğine dokunuyor. Şartlar ne kadar zor olursa olsun Aşk'ın her yerde ve her zaman olduğunu da bir kere daha hatırlatıyor! Yaşar KEMAL o kadar güzel yazmış ki o ada'yı bulup ada balıklarından yemek, sakız kokan çarşaflarında uyumak,  adanın o mis kokulu kabak çiçeklerinden dolmalarını yemek istiyorum. Bir de adanın iskelesinde oturup o sonsuz denize karşı kitap okumak isterdim. Siz benim güzel hayallerimi okurken ben serinin üçüncü kitabına başladım bile! 

Çok vakit kaybetmeden mutlaka bir Yaşar KEMAL kitabı okumayıda bir yere not alın olmaz mı?:)

4 yorum:

  1. COK ZORLANIYORUM OKURKEN SANIRIM COK HASSASIM COK YASIYORUM :) O YUZDEN SECIC DAVRANIYORUMM :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Tatlım:)Kitap kesinlikle kişisel bir tercih!O yüzden canın ne istiyorsa onu okumaya devam et Tatlım:)Sevgiler...

      Sil
  2. Yasar Kemal okumam lazim biliyorum ! sustum.com :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zaman da listene alıcağına eminim:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...