18 Haziran 2013 Salı

Sabahattin ALİ- SIRÇA KÖŞK

   Blogumu takip edip, beni tanıyanlar ne kadar çok Sabahattin ALİ okumayı sevdiğimi bilirler. İlk tanışmamız Kürk Mantolu Madonna ile başlayıp Kuyucaklı Yusuf , İçimdeki Şeytan, Mahkemelerde , Değirmen ile devam ettikten sonra sıra Sırça Köşk'e geldi...
    Tarihimi de attım...

    Arka Kapak;
    " Niçin hep acı şeyler yazayım? Dostla, yufka yürekli dostlar bundan hoşlanmıyorlar. " Her kötü, sakat şeyleri mi göreceksin? " diyorlar. " Hep açlardan, çıplaklardan dertlilerden mi bahsedeceksin? Geceleri gazete satıp izmarit toplayan serseri çocuklardan; bir karış toprak, bir bakraç su için birbirini öldürenlerden; cezaevlerinde ruhları kemirile kemirile eriyip gidenlerden; doktor bulamayanlardan; hakkını alamayanalardan başka yazacak şeyler, iyi güzel şeyler kalmadı mı? Niçin yazılarındaki bütün insanların benzi solu, yüreği kederli? Bu memlekette yüzü gülen, bahtiyar insan yok mu? "
                                                                                          " Bahtiyar Köpek " adlı öyküden

    Türk edebiyatının büyük öykücüsünden zamana karşı koyan öyküler.

    Sabahattin ALİ hep çok güzel öyküler yazmış, bende onu zevkle okumuşumdur ama Sırça Köşk diğerlerinden de daha güzel daha keyifli öykülerle dolu bir kitap. Karmakarışık olan ülkem de kafanızı daha da karıştırmıycak harika bir kitap! Keyifle okuyun derim...

2 yorum:

  1. Blogunuzu yeni keşfettim..güncel olması çok güZel..3 5 ayda bir bloğınu güncelleyen kitap blogerları beni üzüyor..ben de yenilerde sabahattın ali kürk mantolu madonnayo okudum ve çok beğendim..tavsiyeniz üzerine bu kitabı da listeme not alıyorum!!
    Rabia sarı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Rabia bloguma hoşgeldin:)Güzel yorumun için de çok teşekkür ederim!Sabahattin Ali'nin her kitanı çok güzel ama okumadıysan Sırça Köşkten önce Kuyucaklı Yusuf'u tavsiye ederim sana:)Sevgiler

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...