13 Ağustos 2013 Salı

Michael ENDE- MOMO

    Momo ne zamandır okumak istediğim ama nedendir bilinmez bir türlü fırsat bulamadığım bir kitaptı. Her zaman ki gibi o kadar çok sevdim ki, neden bu kadar geciktirdim diye de kendime çok kızdım.
    Tarihimi de attım...
    Arka Kapak;
    Momo, karşındakileri aptal insanların bile aklına parlak düşünceler getirtecek şekilde dinlerdi...Momo'nun yanında oynanan oyunlar başka hiçbir yerde oynanmazdı.
   
    Yaşanılan gün içinde çok büyük bir sır vardır; bu büyük sır, zamandır.

    Onu ölçmek için saatler ve takvimler yapılmıştır; ama bunlar hiçbir şey ifade etmez. Herkes çok iyi bilir ki bazen bir saatlik süre insana ömür kadar uzun gelirken, bazen de göz açıp kapayıncaya kadar geçip gider. Çünkü zaman, yaşamın kendisidir. Ve yaşamın yeri yürektir.

    Bu gerçeği hiç kimse "Duman Adamlar" dan daha iyi bilemezdi. Bir saatlik, bir dakikalık, hatta bir saniyelik yaşamın değerini hiçkimse onlar kadar iyi ölçemezdi. İnsanların zamanı üzerine planlar kuruyorlar: ince hesaplarla hazırlanmış planlar.

    Yaptıklarından kimsenin haberdar olmaması onlar için çok önemliydi. Büyük kente yerleşip halkın arasına karışırken hiç dikkat çekmemişlerdi. Hiç kimse farkına bile varmadan adım adım ilerliyor ve insanlara egemen oluyorlardı.

    Zamanınızı çalıyorlar sevgili dostlar, kendi istekleri uğruna sizi kandırıyor ve zamanınızı çalıyorlar...Ama Momo ve çocuklar sizi uyarıyor...Ey insanlık, dinle be anla!..On ikiye beş kaldı...Aç gözünü, tetikte ol!.. Hırsız çaldı zamanı. Okuyun ve anlayın...Zamanınızı çalıyorlar.

    Bitmeyecek öykü ile çok sevilen Michael Ende'den efsaneleşmiş bir eser daha...Üstelik yine hem çocuklara hem de çocuk kalmaya çalışan büyüklere...
    Kıssadan hisse hissi uyandıran kitapları oldum olası çok severek okumuşumdur. Bunların en iyi örneği de benim için Küçük Prens ve Martı olmuştur. Şimdi onların arasına Momo da katıldı:)
    Zamansızlıktan yakınan, sevdiklerine yeteri kadar zaman ayıramadığını düşünen büyük, küçük herkes için yazılmış bir kitap Momo... Tatlı bir küçük kız yaşadığı hikayeyi size öyle güzel hissettiriyor ki Momo'nun büyüsüne kapılıyorsunuz... Momo'nun  Zaman dede ile tanışmasını, Duman Adamlardan onu kaçıran kaplumbağasını, dostlarını, hayatımız da zamanın ne kadar önemli aynı zaman da önemsiz olduğunu merak ediyorsanız daha fazla soru sormadan okumaya başlayın derim. Momo'yu o kadar severek okuyacağınıza eminim ki sonra da yakın çevrenizde ki herkesin okumasını sağlayın, inanın ben öyle yapacağım. :) Belki bu sayede zamanı nasıl kullanacağımızı keşfetmiş oluruz...

2 yorum:

  1. kitap konusunda en yakin cevrendenim ben ! Bu durumda okumak icin ciddi bir depar atip listemin baslarina cekiyorum kendilerini.. Bas ucuma bi kitap daha eklenir gibi hissettim senin yorumunu okurken ! yasasinnn... x

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım inan hiç pişman olmaycaksın:)İnan Küçük Prens kadar bakış açısı katıcak bir kitap ben Momo dan çok ders çıkardım:)Keyifle oku ama okurkende benimle yorumlarını paylaş olur mu?

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...