4 Eylül 2013 Çarşamba

MILAN KUNDERA- VAROLMANIN DAYANILMAZ HAFİFLİĞİ

    Bloğuma yeni bir yazı yazmak için bu kadar ara vermemin tek suçlusu Milan Kundera'dır!!! Bazı kitaplar vardır yıldızımız barışmaz, beni kitabın içine almayı reddeder Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği de işte öyle bir şey...
    Tarihimi de attım...
    Arka Kapak;
    Ne yapacağını bilmeden bir avlunun karşı tarafındaki duvara dalıp gitmek; bir aşk anında karnındaki inatçı gurultuya kulak vermek; ihanet etmek; ihanetin göz kamaştırıcı yolunu terk edecek gücü kendinde bulamamak; Büyük Yürüyüş'te kalabalıklarla birlikte yumruğunu havaya kaldırmak; gizlenmiş mikrofonlar önünde espiri gösterisi yapmak - bu durumların hepsini tanıdım, hepsini yaşadım...Romanlarımdaki kişiler kendime ilişkin gerçekleşmemiş olabilirliklerdir...Her biri benim ancak kenarında dolaştığım bir sınırı aşmıştır...Çünkü romanın sorguladığı sır o sınırın ötesinde başlar. Roman yazarın itirafları değildir; bir tuzak haline gelmiş dünyamızda yaşanan insan hayatının araştırılmasıdır.
                                                                                                MILAN KUNDERA
    Zevkler ve renkler hatta tercihler kişiden kişiye çok değiştiğini bir kez daha bu kitapta çok iyi anladım! O kadar çok Milan Kundera hayranı olmasına bu kitabı da öve öve anlatmalarına rağmen ben okurken inanılmaz sıkıldım, bunaldım anlatamam:( Ama yazarın verdiği emekten dolayı kalemine sağlık der, sevgilerimi iletirim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...