27 Aralık 2013 Cuma

Hakan GÜNDAY- DAHA

     Hakan GÜNDAY ile ilk tanışmamız Piç ile başlayıp Az ile devam edip Daha ile noktalandı diyebilirim....
    Tarihimi de attım...
    Arka Kapak;
    "Doğu ile Batı arasındaki fark, Türkiye'dir. Hangisinden hangisini çıkarınca geriye Türkiye kalır, bilmiyorum ama aralarındaki mesafe Türkiye kadar, ondan eminim. Ve biz orada yaşıyorduk. Her gün politikacıların televizyonlara çıkıp jeopolitik öneminden söz ettği bir ülkede. Önceleri çözemezdim ne anlama geldiğini. Meğer jeopolitik önem, içi kapkaranlık ve farları fal taşı gibi otobüslerin, sırf yol üstünde diye, gecenin ortasında mola verdiği kırık dökük bir binanın ada ve parsel numaralarıyla yapılan çıkar hesapları demekmiş. 1.565 km uzunluğunda koca bir Boğaz Köprüsü anlamına geliyormuş. Ülkede yaşayanların boğazlarının içinden geçen dev bir köprü. Çıplak ayağı Doğu'da, ayakkabılı olanı Batı'da ve üzerinden yasadışı ne varsa geçip giden, yaşlı bir köprü. Kursağımızdan geçiyordu hepsi. Özellikle de, kaçak denilen insanlar...Boğazımıza takılmasınlar diye. Yutkunup gönderiyorduk hepsini. Nereye gideceklerse oraya...Sınırdan sınıra ticaret...Duvardan duvara..."
    Ben Psikiyatrist olsam Hakan GÜNDAY'ı enine boyuna inceler üzerine tez yazardım!!! Bu nasıl bir zeka, bu nasıl bir hayal gücü ya da bunlar daha önce neler yaşanıp ortaya çıkan dizeler inanın çooook merak ediyorum. Az'dan sonra bir daha Hakan GÜNDAY okumayacağım demiştim ama yine dayanamadım Daha da çıkar çıkmaz alıp okudum. Ama bazı sayfalar yine beni mahvetti:( İnsan kaçakçılığını o kadar garip bir kurgu üzerine kurup anlatmış ki kitabı okumayanın anlaması için ne yazsam boş... 13 gün ölülerle dolu bir kamyonetin için de canlı kalıp yaşam mücadelesi veren Gaza'nın hikayesi Daha... Değişik ve sarsıcı bir kitap okumak istiyorsanız Daha bunun için yazılmış derim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...